Hem / Chatt kundservice
Gör det möjligt för kunderna att chatta med er support, direkt på hemsidan, via ett smidigt system. Att ge kundservice via chatt har blivit allt vanligare och är uppskattat hos kunderna. Det ger möjlighet att få snabba svar på enklare frågor, navigera på hemsidan och kan göra support tillgängligt dygnet runt.
Det finns idag flera aktörer på marknaden som erbjuder chattprogram till företag, de gör det enkelt att ha kundservice via direktmeddelanden på din hemsida. Dessa program är skapade för att förbättra kundupplevelsen genom snabba svar på enklare frågor dygnet runt. Här är två populära alternativ ni kan använda er av.
En tjänst som gör det möjligt att erbjuda era kunder personlig service i realtid, även när supporten är ledig. Genom att chatta med kunder är det lättare att omvandla era potentiella kunder till konverteringar. Weply har personal som är utbildad i hur man bäst kommunicerar med kunder och har ett professionellt bemötande.
Quadlayers erbjuder en smart funktion som kallas för Social Chat, det är ett plugin för CMS-plattformen Wordpress. De låter er inkludera ett obegränsat antal konton för support vilket kan ge kunderna direktkontakt med en anställd inom rätt område omedelbart.
Kundservice via chatt har blivit allt mer populärt och kunderna förväntar sig att det finns en funktion för direkta meddelanden, med snabba svar, på hemsidan nu förtiden. De uppskattar möjligheten att enkelt kunna slänga iväg en fråga och få svar inom några minuter. För företagen innebär det en möjlighet att kunna förbättra kundupplevelsen på ett enkelt sätt.
Med en chatt blir ni tillgängliga dygnet runt, med hjälp av automatiserade svar och chattbots kan kunder få hjälp när som helst, även om det inte är någon kundtjänstpersonal på plats. Det kan vara extra värdefullt för företag som har internationella kunder i andra tidszoner.
Genom att kunna automatisera svar på vanliga frågor kan ni via chatt med kunder ge dem snabb återkoppling och hantering av deras ärenden. De som jobbar inom kundtjänsten kan svara direkt, lösa problem snabbt och ha igång flera konversationer samtidigt vilket minskar väntetiderna.
Ni får tillgång till omfattande statistik och analysverktyg som hjälper ert företag att utvärdera och utveckla kundservicen. Ni kanske upptäcker en fråga som ofta ställs, då kan ni lägga till den i de automatiska svaren. Ärenden som hanterats via chatt kan ge en möjlighet att identifiera mönster och se förbättringsområden.
Det är många kunder som upplever det svårt att navigera på hemsidor, genom chatt kan de direkt få hjälp att hitta vad de söker efter. Kunderna behöver inte lämna webbplatsen medans de väntar på återkoppling. Det förbättrar inte bara kundernas upplevelse utan leder till fler konverteringar.