Hem / Fem servicetips
Hotell och turism är en av de mest serviceinriktade branscherna. Det finns såklart mängder av olika strategier att följa för att säkerställa en god hotellservice.
Här har vi listat våra fem tips som vi tycker är av mest betydelse för våra hotellvistelser.
Vill du jobba inom hotell och turism? Kolla in vår sida med lediga servicetjänster.
Du som arbetar i receptionen har en av hotellets viktigaste roller. Du är den som gästerna möter först och sist, och därför har du stor påverkan på helhetsupplevelsen. På Jobbsafari.se kan du läsa mer om din roll som hotellets ansikte utåt.
Receptionistens utmaning är att balansera en effektiv in-och utcheckning med ett vänligt bemötande. Jobba för att gästerna ska lämna hotellet nöjda och glada, så ökar chanserna att de kommer tillbaka.
Många gäster kommer och går på stora hotell. Att upprätthålla god standard för service och bemötande som samtidigt är personlig kan därför vara en utmaning.
Se till att uppfylla gästernas särskilda önskemål så långt det bara går. Kan du inte tillgodose behoven - ge gästen andra alternativ. Visa att du bryr dig och att deras upplevelse är viktig för dig. Ta hjälp av vår lista för vad bra service och ett bra kundbemötande är för att hitta inspiration.
Du som är hotellägare vet säkert att inredningen är väsentlig för en god helhetsupplevelse. Se därför till att inreda utifrån hotellets förutsättningar med ett enhetligt och anpassat möblemang.
Vi är alla svaga för det där lilla extra. Oavsett om det gäller ett vänligt bemötande i receptionen, något gott att äta på rummet eller improviserade lösningar vid utcheckning. Att addera en chatt på hemsidan ger kunderna ett smidigt sätt att kontakta er för frågor inför incheckningen.
Var hotellet som ger det där lilla extra. Då skapar du inte bara minnesvärda upplevelser, utan lägger också en god grund för en personlig och långvarig relation med dina gäster. Här hittar du 6 tips på vad du kan göra för att ge det där lilla extra som gästerna älskar.
Det går inte att få nöjda hotellgäster vid varje besök, hur hårt man än jobbar för det. Därför är det viktigt att du som jobbar med hotellets service låter gästerna berätta vad de inte är nöjda med.
Här kan du läsa företagsbloggen Driva Egets tips på hur du hanterar kunder som klagar. Ta hjälp av råden och lär dig hantera klagomålen på ett professionellt sätt.
Här hittar du företaget för hotellinredning som erbjuder skräddarsydda lösningar och hjälper dig med planering och arkitekt. Alltså alla förutsättningar du behöver för att skapa en personlig hotellinredning.