Dialer system för telemarketing

Hem / Dialer system

Inom telemarketing är ett dialer system väldigt viktigt för att nå ut till rätt kunder, vid rätt tidpunkt. Systemet effektiviserar kundkontakten genom att automatisera utgående samtal och kan integreras med ert befintliga CRM-system. En telemarketing dialer ringer upp telefonnumren i en förutbestämd lista, vilket effektiviserar arbetet inom kundtjänst, försäljning och undersökningar.

Så fungerar en dialer

En dialer hjälper er att ringa många samtal snabbt och utav avbrott. Det effektiviserar er kundkontakt genom automatiserade samtal och presenterar information från CRM-systemet inför samtalet. Vilken typ av dialersystem som passar er verksamhet beror på era behov och mål.

Ett bra system kan känna igen och hantera samtal som hamnar hos telefonsvarare, det ringer även tillbaka till telefonnummer där ni inte fick något svar, inom rimlig tidsintervall.

Här är de olika funktionerna som låter er hantera viktiga samtal på olika sätt:

  • Preview: Visar information om personen innan ni ringer, vilket ger den som ringer tid att förbereda samtalet och anpassa budskapet.
  • Progressive: Ringer automatiskt upp nästa nummer när ni är klara med ett samtal, vilket ökar samtalsvolymen.
  • Power: Ringer flera nummer samtidigt och kopplar er till den första som svarar, det minimerar tiden mellan varje samtal.
  • Predictive: Använder statistik för att ringa många nummer och kopplar samtalen till tillgängliga agenter så snart någon svarar.

Fördelar

Det finns flera fördelar ni kan dra nytta av när er verksamhet börjar använda sig av ett dialer system. Här listar vi några av de främsta

Sparar tid

En av de största fördelarna är tidsbesparingen, tack vare automatisk uppringning och avancerad samtalshantering. Medarbetare kan lägga sin tid på rätt sak, att ha kvalitativa telefonsamtal, istället för att slå in telefonnumren manuellt. Så fort de avslutar ett samtal kopplas de upp till nästa, vilket ökar samtalsvolymen och gör arbetet smidigt.

Information om kontakten

Dialer som är kopplad till ert CRM-system presenterar direkt relevant information om den du ringer till innan samtalet påbörjas. De kan se kundens tidigare interaktioner, köphistorik och preferenser. Detta innebär att den som ringer kan vara mer personlig och effektiv i telefonsamtalet vid exempelvis försäljning eller undersökningar.

Hantering av kontaktlistor

Genom automatiseringen kan ni enkelt importera och exportera era kontaktlistor för att hålla de aktuella, systemet uppdaterar och hanterar listorna baserat på resultaten av samtalen. Ger er även bra funktioner som återuppringningshantering, där dialern automatiskt schemalägger och ringer tillbaka vid missade samtal eller om samtalen kopplas till en telefonsvarare.